2012. június 7., csütörtök

Tudatosság


Azt hiszem, hogy eddig nem jól haladtam, és rá is jöttem miért!
Amikor tanítok, mindig, minden óránál kitűzöm a célt (mit akarok elérni), és a feladatokat (miket kell elvégezni ahhoz, hogy a célt elérjük).
Amikor ezt a blogot elkezdtem (nem volt ez olyan rég), bementem a konyhába, gyilkos pillantást vetettem az első arra kóborló tárgyra, az alufóliára, és ki is végeztem. Tulajdonképpen így is lehet. Felszámoljuk az apró rosszakat, és majd kialakul a cél, csak annak a tudatossághoz semmi köze, márpedig ebben szeretnék legalább annyira tudatos lenni, mint amikor az óráimat tervezem.
Leültem, és átgondoltam tulajdonképpen mit is akarok. Nagyon sokat!

Mit akarok az otthonomban?  - Minél kevesebb pazarlást      -     víz
-         villany
-         gáz
-         élelmiszer
                                               - Minél kevesebb valós szemetet          - szelektív gyűjtés
                                                                                                           - újrafelhasználás
                                               - Minél kevesebb olyan élelmiszert, amiről nem tudom miféle
                                               - Minél kevesebb vegyszert
                                               - Zöld erkélyt
Mit akarok a környezetemben?  - A házunkban zöld udvart
                                                 - Egy olyan csapatot találni, vagy létrehozni, akik között él a 
                                                    cseremozgalom

Egy kicsit álom szaga van? Nem kevés, de kicsiben nem érdemes, ahogy ezt mondani szoktuk.
Kislány koromban arra vágytam, hogy ha férjhez megyek, akkor mi ketten együtt csináljuk meg a lakásunkat a falazástól a bútorokon át a szőnyegekig. Nekem álom maradt, az egyik barátom a párjával pedig pont azt csinálják, amit, ahogy én megálmodtam (Kiderült, nem csak az én álmom volt).
Most ezek a vágyaim…felnőttem? …keseredtem?... Hová lett az idealizmusom!?...vagy ezek sem reális vágyak?...Azt hiszem, azért ott van az, meglapulva. „Csak az a szép zöld gyep!”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése