2012. június 1., péntek

Csere-bere




Te szoktál felesleges dolgokat venni? Kapni?
Hányszor megesik velem, hogy elcsábulok, és megveszek valamit, amiből már igazából van egy-kettő-három-négy-száz otthon is. Persze, ez sokkal jobb, és még azt is tudja, hogy…
Mi lesz azokkal a darabokkal, amit csalfa szívünk kegyvesztetté tett? Nálunk dobozba kerül, és hosszú csipkerózsika álmát aludhatja valamelyik polcon.
Tegnap és ma a Fadrusz utcában Csere-bere Party. Még soha nem voltam ilyenen, és sajnos most sem tudok elmenni, pedig nagyon szeretnék. Ti tudjátok mi az? Voltatok már ilyenen?
Ahogy én értelmezem, ami nekem nem kell, de jó állapotú azt adom, helyette hozhatok valami olyat, amire nekem van szükségem. Tulajdonképpen a neve mindent elmond, nem is kell hosszan magyarázni.
Ha belegondolunk nálunk is van ilyen csere-bere. A kislányom érkezésekor szinte semmit nem kellett venni, mert a barátnőm mindennel ellátott a ruhától a kádig, és ezek mennek is tovább a másik barátnőmhöz (milyen szerencse, hogy gyerekeink, mint az orgona sípjai). Na jó ez inkább csak bere…
            De talán ez jó példa: Amikor a fiaim már elkezdtek rohamosan nőni, temérdek ruha került a szekrény aljára, mert kinőtték. Volt, amit csak párszor tudtam rájuk adni, mert mire újra feladtam volna, már kilógott a boka a nadrágból. Mivel nem volt se közel, se távol a családban és a barátok között fiú gyerek, csak gyűlt és gyűlt. Egyszer csak meguntam, és átsikítottam az erkélyről a másik házból nyíló erkélyre, ahol egy nagyon szimpatikus három fiúgyermekkel  megáldott család élt (nem az erkélyen, hanem a hozzá tartozó lakásban), elfogadnák-e.  Szerencsére, örömmel vették. A ruhászsák vissza egy csomó ragasztóval került. Kiderült, hogy az asszonyka azokat értékesíti. Én, mint tanító, nagyon jól tudtam ezeket használni. Így mind a ketten jól jártunk, és számunkra hasznos dolgokat kaptunk.
            Ami most foglalkoztat, hogy talán nem csak ruhákat, meg könyveket, meg kisgépeket lehetne cserélni, hanem olyan dolgokat is, ami másnak szemét. Például én most nagyon tudnék örülni, a már említett, jégkrémes dobozoknak (négyzet alakú), cserébe tudnék adni kisebb nagyobb befőttes üveget, vagy  kupakokat. 
Mit gondoltok ezekről?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése