2012. június 7., csütörtök

Vegyszerek




Szóval akkor célorientáltan ráfókuszálok az egyik nagy falatra, a vegyszerek kiiktatására. Ti belegondoltatok már, hogy mennyi vegyszert használunk nap, mint nap a saját környezetünkben? Úr isten!
Általános tisztítószerek, vízkőoldó, üvegtisztító, mosószerek, öblítők, mosogatószerek, mosogatógép tabletta, wc tisztító, illatosítók, hipó, bútorfény, kárpittisztító, bogárölők… biztos kifelejtettem még ezt-azt!
Mostanában gyakran hallani arról (vagy csak én hallok róla, mert erre hangoltam a fülem), hogy a legtöbb vegyszert ki lehet váltani természetes anyagokkal, ecettel, fűszerekkel, szódabikarbónával, élesztővel… Csomó fortély! Lehet, hogy pár száz éve ezért máglyán égettek volna meg. Igaz, akkor még nehezen rohangáltunk volna szórófejes üvegtisztítóval, mert azért is meglincseltek volna.
Az én családomban összesen két titkos csodaszer van, amit most meg tudok osztani veletek.
-         Lefolyótisztító: Egy csomag szódabikarbónát önts a lefolyóba, majd rá egy liter ecetet. Vigyázz, mert általános iskolai vulkánmodelled silány semmiség volt ahhoz képest, ahogy felhabzik! Fél óra múlva öntsd le meleg vízzel! (Ezt kb. két hetente megcsinálom a lefolyókkal, és a wc-vel.)
-         Szúnyogriasztó: Egy kis tálba önts ecetet, és tegyél bele pár szem szegfűszeget. Ilyen kis edényeket tegyél több helyre a lakásban! A szúnyogok, állítólag, nem szeretik a kettős illatát. Nálunk bevált.
Akkor még van mit kiváltani! Nektek is van titkos receptetek, amit megosztanátok mindenkivel (közöstitkos)?   

1 megjegyzés:

  1. Sziasztok!
    Na a vegyszereket én sem bírom de lustaságból sajnos hajlamosak vagyunk megvásárolni mindenféle nagyon színes nagyon szagos dolgokat, hogy komfortosabbá tegyúk életunket. Nekem 3 bevállt tippem van ha van kedvetek próbáljátok ki.
    1. mosódió
    olcsó, jó és kornyezet kímélo
    2. mosószóda
    ugyancsak olcsó fehér ruhákkal egyenesen csodát muvel, sott fuggony mosáshoz kifejezetten ajánlom
    3. ecet az oblítéshez, ne rémitsen el a szaga a ruhák száradásakor kipárolog a ruhából de szoktak hozzá rakni pár csepp illóolajat.
    Gondolom ezekkel sok új dolgot nem árultam el de a minap olvastam egy csudajó receptet, amit anyával ki akarunk próbálni. Baba szappant kell lereszelni sima sajtreszelon és fel kell fozni desztillált vízzel és maris kész a folyékony mososzer, amitol allítólag nagyon szép tiszta lesz a ruha és nem utolsó sorban puha. Miután ezt is kiprobáltam megírom tapasztalataimat és a pontos arányokat.

    VálaszTörlés